Analytics implementatie

Meer inzicht in wat er op jouw website gebeurt

Bij Analytics implementatie wordt gebruik gemaakt van de webanalyse en rapportage tool Google Analytics. Aan de hand van de enorme hoeveelheid informatie die je uit Google Analytics kunt halen, kun je jouw website optimaliseren. Dit draagt bij aan het verhogen van je conversie en het versterken van jouw merk.

Veelgestelde vragen

Weten hoe het precies werkt? Kijk hieronder voor het antwoord op jouw vraag. Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Door je website aan te melden bij Google Analytics, de juiste instellingen te configureren en een code op je website te plaatsen, worden de statistieken van je bezoekers bijgehouden.

Google Analytics vertelt je onder meer hoe bezoekers op je site zijn gekomen, wat de meest populaire onderdelen van je website zijn, welke kosten en omzet je gemaakt hebt, wat jouw klanten hebben gedaan op je site en hoeveel tijd bezoekers gemiddeld bij je doorbrengen. Deze informatie is essentieel om inzicht te krijgen in het bezoekersgedrag. Op basis van dit inzicht kun je vervolgens gedegen strategische keuzes maken.

Bij de implementatie van Google Analytics gaat het vooral om wat de vervolgstappen zijn als je eenmaal weet wat er op jouw website gebeurd. Wanneer de ‘tracking code’ eenmaal is toegevoegd op de website, komt er een grote hoeveelheid aan informatie binnen. Door middel van deze nieuwe inzichten kun je betere keuzes maken wanneer het aankomt op verbeteringen. De specialisten van U​ weten precies met welke informatie van Google Analytics je jouw website kunt optimaliseren!

Er zijn veel mogelijkheden als het gaat om Google Analytics. De stappen die wij nemen als het gaat om conversie optimalisatie zijn:

• Het plaatsen van een trackingcode op alle pagina’s van jouw website
• Instellen van conversiedoelen
• Instellen van funnel/trechterweergave
• Configureren van accounts, profielen en domeinen
• Toepassen van filters (bijvoorbeeld het verkeer vanuit je eigen IP-adres uitsluiten)
• Creëren van een koppeling met Google Adwords
• Installeren van E-commerce tracking
• Meten van interne zoekfunctie
• Segmenteren van bezoekers

De informatie die hieruit volgt delen wij met jou. Op basis van de analyse van deze informatie geven wij advies en optimaliseren wij jouw website ten einde de conversie te verhogen.

Bij U​ beschik je over een vaste accountmanager. Deze persoonlijke accountmanager zorgt ervoor dat de kennis over jouw onderneming optimaal is. Zo kunnen we alle online kansen voor jouw organisatie maximaal benutten. Ons team van specialisten werkt vervolgens samen om de afgesproken doelstellingen te bereiken.

Wij gaan tot het uiterste om jouw klant te begrijpen. Maandelijks maken we inzichtelijk hoe we onze tijd besteden om deze resultaten te bereiken. We hechten veel belang aan transparantie. Bij U​ werken we graag met duidelijk vooraf gestelde doelstellingen en evalueren we op basis van heldere resultaten.

Door open en transparant te werk te gaan hopen we samen tot mooie resultaten te komen! Door middel van onze handige rapportage-tool kun je in één oogopslag zowel de doelstellingen als resultaten zien.

Bij U​ geloven we erin dat we klanten het beste kunnen helpen door met ze in gesprek te raken. Een effectieve samenwerking kan alleen tot stand komen door middel van open communicatie. Ons team van specialisten stelt je de juiste vragen om te kijken waar U​ van meerwaarde kan zijn voor jouw bedrijf.

Voor een oriënterend gesprek komen we dan ook graag langs op locatie om te bespreken wat we met U​ voor jouw kunnen betekenen (dit kan vanzelfsprekend ook bij ons op kantoor).

Samen kijken we of er interesse is voor een verdere samenwerking. Heb je interesse in zo’n gesprek, of wellicht eerst nog wat vragen? Vul ons contactformulier in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Neem contact op voor een gratis offerte

Expertise
Bezig met versturen

Praat met een specialist!

Leg je vraag of idee aan ons voor.

MAAK KENNIS