Display marketing

Een beeld zegt meer dan duizend woorden

Display marketing is op zijn kortst gezegd het vertonen van online banners. Het doel bij display marketing kan variëren van het creëren van merkbekendheid tot het genereren van conversies. Het is alsof je jouw product of service in een online etalage kan vertonen. Het belangrijkste is dat jouw product of service in de meest relevante online etalages komen te liggen. Precies daar waar de meeste potentiële klanten een kijkje komen nemen.

Veelgestelde vragen

Weten hoe het precies werkt? Kijk hieronder voor het antwoord op jouw vraag. Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Display marketing of display advertising is een visuele vorm van adverteren waar gebruik kan worden gemaakt van zowel tekst als logo’s, video’s, foto’s en/of andere graphics. Dit in de vorm van een banner. De banner wordt gepositioneerd op bijvoorbeeld een webpagina of naast een e-mail. Er zijn verschillende soorten banners en tal van mogelijkheden waar ze weergegeven kunnen worden om zo effectief jouw doelgroep te bereiken.

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Wil je een grotere merkbekendheid creëren? Display marketing heeft de mogelijkheid tot gerichte targeting van specifieke zoekwoorden, websites, interesses, onderwerpen en/of doelgroepen. Door middel van deze gerichte targeting kun je natuurlijk ook op een effectieve manier conversies genereren. Daarnaast kun je door middel van remarketing makkelijk potentiële klanten bereiken, die eerder interesse toonden in jouw product of service en nu klaar zijn voor een conversie.

Zelfs als er niet op de advertentie wordt geklikt, worden de mensen alsnog blootgesteld aan jouw merk, wat kan leiden tot een grotere merkbekendheid. Op deze manier moedig je potentiële klanten alsnog aan om meer over jouw merk te weten te komen en jouw website te bezoeken wanneer ze besluiten op zoek te gaan naar producten of diensten die jij aanbiedt. Een display advertentie is dus uitermate geschikt om jouw merk of product te promoten. Ze verrijken jouw advertentiecampagnes en trekken de aandacht van potentiële klanten.

Display marketing is belangrijk wanneer je wilt investeren in jouw merk, naam, product of dienst. Dit kan bijvoorbeeld wanneer je een nieuw merk of een nieuwe naam wilt promoten of een nieuw product of service op de markt wilt brengen. Een andere mogelijkheid is dat je op zoek bent naar nieuwe klanten en een nieuwe doelgroep wilt targeten. Naast voor branding kan display marketing tevens gebruikt worden om conversies te stimuleren, door bijvoorbeeld tijdens een actieperiode extra nadruk te leggen op een aanbieding of advertenties te laten zien op basis van de locatie van potentiële klanten.

Met online display advertising heb je meer controle dan bij het traditionele adverteren en kunnen we dus doelgericht te werk gaan. De banners worden op verschillende aangesloten websites getoond. Je kunt hierbij je advertentie richten op een specifieke groep mensen, die naar verwachting geïnteresseerd is in jou en jouw product of dienst. Gericht adverteren op desktop, tablet of mobiel vergroot het effect van de advertentie, wat leidt tot een hogere conversie en meer ROI (Return On Investment).

Bij display advertising heb je volop controle over het budget. Zo kunnen we op de meest efficiënte manier jouw budget gebruiken. Je kunt precies zien waar het budget aan is besteed en wat het heeft opgeleverd. Zo kun je op basis van resultaten direct budgetwijzigingen toepassen daar waar het nodig is en bepalen waar en hoe vaak je wilt dat jouw banner vertoond wordt.

Bij U​ beschik je over een vaste accountmanager. Deze persoonlijke accountmanager zorgt ervoor dat de kennis over jouw onderneming optimaal is. Zo kunnen we alle online kansen voor jouw organisatie maximaal benutten.

Ons team van specialisten werkt vervolgens samen om de afgesproken doelstellingen te bereiken. Wij gaan tot het uiterste om jouw klant te begrijpen. Maandelijks maken we inzichtelijk hoe we onze tijd besteden om deze resultaten te bereiken. We hechten veel belang aan transparantie. Bij U​ werken we graag met duidelijk vooraf gestelde doelstellingen en evalueren we op basis van heldere resultaten.

Door open en transparant te werk te gaan hopen we samen tot mooie resultaten te komen! Door middel van onze handige rapportage-tool kun je in één oogopslag zowel de doelstellingen als resultaten zien.

Bij U​ geloven we erin dat we klanten het beste kunnen helpen door met ze in gesprek te raken. Een effectieve samenwerking kan alleen tot stand komen door middel van open communicatie. Ons team van specialisten stelt je de juiste vragen om te kijken waar U​ van meerwaarde kan zijn voor jouw bedrijf.

Voor een oriënterend gesprek komen we dan ook graag langs op locatie om te bespreken wat we met U​ voor jouw kunnen betekenen (dit kan vanzelfsprekend ook bij ons op kantoor).

Samen kijken we of er interesse is voor een verdere samenwerking. Heb je interesse in zo’n gesprek, of wellicht eerst nog wat vragen? Vul ons contactformulier in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Neem contact op voor een gratis offerte

Expertise
Bezig met versturen

Praat met een specialist!

Leg je vraag of idee aan ons voor.

MAAK KENNIS