E-mail marketing

Een manier om voortdurend in contact te blijven met (potentiële) klanten

E-mail marketing is een manier om duizenden (potentiële) klanten direct te bereiken tegen relatief lage kosten. Je kunt de relaties met klanten aanhalen, klantloyaliteit aanmoedigen en klantretentie verhogen. Gebruik e-mail marketing om nieuwe klanten aan te trekken of klanten aan te moedigen direct iets te kopen.

Veelgestelde vragen

Weten hoe het precies werkt? Kijk hieronder voor het antwoord op jouw vraag. Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Je kunt iedere e-mail, die je verstuurt naar een potentiële of huidige klant zien als een vorm van e-mail marketing. In de praktijk worden e-mails die een bepaald doel dienen - werven van nieuwe klanten, bestaande klanten overtuigen tot een aankoop, relatiebeheer - onder e-mail marketing gerekend.

Met e-mail marketing kun je de relaties met voormalige klanten aanhalen, klantloyaliteit aanmoedigen en klantretentie verhogen. Daarnaast kun je e-mail marketing gebruiken om nieuwe klanten aan te trekken of om huidige klanten aan te moedigen direct tot een aankoop over te gaan. Het is een manier om duizenden (potentiële) klanten direct te bereiken tegen relatief lage kosten.

Anders dan bij spam is e-mail marketing gericht op het bereiken van mensen die geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf, producten en diensten of kennis. Niet zomaar schieten in het wilde weg, maar gericht. Je boodschap wordt direct overgebracht in de vorm van een mix van aantrekkelijke graphics, teksten en links aan mensen die interesse hebben getoond in het onderwerp.

E-mail nieuwbrieven zijn een effectieve manier om je klanten op de hoogte te houden van de producten en diensten die je aanbiedt. Een dergelijke nieuwsbrief kan de vorm hebben van een persbericht, of informatie bevatten over de aankoop van een product. Sommige nieuwsbrieven bevatten een coupon om klanten te overtuigen om terug te keren of gebruik te maken van een speciale aanbieding. Andere nieuwsbrieven zijn juist weer gericht op het informeren van (potentiële) klanten en bevatten vooral content in de vorm van tekst en beeld. Hier gaat het er meer om dat er een relatie wordt opgebouwd met de klant. E-mail marketing laat aan klanten zien dat je waarde hecht aan hun mening en graag met ze samenwerkt. E-mail nieuwsbrieven zijn daarbij een effectieve manier voor jouw bedrijf om voortdurend in contact te blijven met (potentiële) klanten.

Er komt heel wat meer kijken bij e-mail marketing dan het versturen van een e-mail. Denk onder andere aan design, relevantie, incentives, timing, integratie, content, analyse en landingspagina’s. Onze specialisten hebben hier ruime ervaring in en nemen dan ook graag het werk voor je uit handen.

E-mail marketing leent zich uitstekend om de effectiviteit ervan te meten. Door bij te houden hoeveel mensen je website bezoeken na het versturen van een mailing, kunnen we nagaan hoe effectief dit middel is voor jouw bedrijf. Daarnaast is te meten of de mailing leidt tot de gewenste conversies. Je kunt er ook voor kiezen om een feedback functie of survey op te nemen in de mailing, zodat de mensen zelf kunnen aangeven of ze een bepaalde campagne, idee of mailing al dan niet leuk vinden. Een hele effectieve manier om je nieuwe product, service of idee te testen.

Bij e-mail marketing is het belangrijk om te beschikken over een klantenlijst met e-mailadressen. Je kunt e-mailadressen verkrijgen door iets weg te geven of simpelweg een nieuwsbrief of updates aan te bieden. Waar je ook voor kiest, het is belangrijk dat je een duidelijk doel voor ogen hebt wanneer je om een e-mailadres vraagt. Goede copywriting en een duidelijke call-to-action zijn hierbij essentieel. De klant moet weten wat er tegenover staat wanneer hij/zij besluit een e-mailadres af te geven. Krijgen ze bijvoorbeeld een maandelijks of wekelijkse nieuwsbrief? Of is er wellicht een speciale korting aan verbonden? Wat voor informatie en aanbiedingen zal hij/zij ontvangen? De specialisten van U​ helpen je bij het maken van een ideale invulling en opzet van jouw e-mails.

E-mail marketing draait om verwachtingen en het is belangrijk om deze nauwgezet te managen. Als je call-to-action sterk is en je follow-up consistent, dan kun je rekenen op een positieve campagne. Beloof je het één en lever je het andere, dan zijn klanten teleurgesteld. Daarom is de eerste follow-up cruciaal, want is deze niet goed of niet snel genoeg, dan meldt iemand zich zo weer af en gaat er een kans verloren. Wij helpen je bij het managen en het voldoen aan de (gecreëerde) verwachtingen.

De analyse van je e-mails is van groot belang. Hier halen we aanwijzingen uit wat er goed en fout gaat en hoe we de e-mails kunnen optimaliseren. Gaandeweg kan er ook worden gesegmenteerd. Je deelt je klantenlijst op en zorgt voor meer gerichte e-mails. Door middel van deze effectieve aanpak ontvangen je klanten geen massaal verstuurde e-mails, maar e-mails met zo relevant mogelijke informatie.

Er zijn vele mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld ook eens aan volle, maar verlaten winkelwagentjes. Het gaat om producten waar de klant interesse in toonde. Je brengt ze opnieuw onder de aandacht met behulp van een herinneringsmail. Geen e-mailadres? Voeg de optie voor een notificatie-mail toe aan je product: ‘mail mij wanneer dit product weer op voorraad is’.

Bij U​ beschik je over een vaste accountmanager. Deze persoonlijke accountmanager zorgt ervoor dat de kennis over jouw onderneming optimaal is. Zo kunnen we alle online kansen voor jouw organisatie maximaal benutten.

Ons team van specialisten werkt vervolgens samen om de afgesproken doelstellingen te bereiken. Wij gaan tot het uiterste om jouw klant te begrijpen. Maandelijks maken we inzichtelijk hoe we onze tijd besteden om deze resultaten te bereiken. We hechten veel belang aan transparantie. Bij U​ werken we graag met duidelijk vooraf gestelde doelstellingen en evalueren we op basis van heldere resultaten.

Door open en transparant te werk te gaan hopen we samen tot mooie resultaten te komen! Door middel van onze handige rapportage-tool kun je in één oogopslag zowel de doelstellingen als resultaten zien.

Bij U​ geloven we erin dat we klanten het beste kunnen helpen door met ze in gesprek te raken. Een effectieve samenwerking kan alleen tot stand komen door middel van open communicatie. Ons team van specialisten stelt je de juiste vragen om te kijken waar U​ van meerwaarde kan zijn voor jouw bedrijf.

Voor een oriënterend gesprek komen we dan ook graag langs op locatie om te bespreken wat we met U​ voor jouw kunnen betekenen (dit kan vanzelfsprekend ook bij ons op kantoor).

Samen kijken we of er interesse is voor een verdere samenwerking. Heb je interesse in zo’n gesprek, of wellicht eerst nog wat vragen? Vul ons contactformulier in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Neem contact op voor een gratis offerte

Expertise
Bezig met versturen

Praat met een specialist!

Leg je vraag of idee aan ons voor.

MAAK KENNIS