Feed marketing

Meer verkopen met foutloze productfeeds

Feedmarketing is kortgezegd online adverteren gebaseerd op feeds. Het is de online versie van een productcatalogus. De platformen en vergelijkingssites, die gebruikmaken van feed marketing trekken enorm veel verkeer en trekken bovendien een doelgroep die in de aankoopfase zit. Hierdoor kan feed marketing voor een flinke bezoek- en omzetstijging zorgen.

Veelgestelde vragen

Weten hoe het precies werkt? Kijk hieronder voor het antwoord op jouw vraag. Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Bij feed marketing worden feeds opgezet en geoptimaliseerd. Een feed is een exportbestand van je productdatabase met daarin alle belangrijke productinformatie, zoals: naam, beschrijving, prijs, afbeelding, beschikbaarheid, URL, enzovoorts.

Deze feed ‘voedt’ als het ware advertentieplatformen met productinformatie. Deze kunnen dan geautomatiseerd en correct weergegeven worden. Bij feed marketing zorgen we dat deze feeds dagelijks automatisch doorgezet worden naar verschillende platformen en sites, zoals Beslist, Marktplaats en Google Shopping.

Feed marketing is een vorm van online adverteren welke, wanneer deze goed wordt ingezet, voor de nodige extra omzet kan zorgen. Feed marketing is vrijwel niet meer weg te denken uit de online marketingstrategie van iedere webshop. De platformen en vergelijkingssites, die gebruikmaken van feed marketing trekken enorm veel verkeer en trekken bovendien een doelgroep die in de aankoopfase zit. Hierdoor kan feed marketing voor een flinke bezoek- en omzetstijging zorgen.

Zelf aan de slag gaan met feed marketing is niet zo eenvoudig. De kwaliteit en constante optimalisatie van een feed is bepalend voor het succes van feed management. Kennis van feeds en bijhorende tools is dan ook absoluut een vereiste.

De toepassingen van feed marketing worden steeds groter. Foutloze productfeeds dragen bij aan meer verkoop. Zo kun je jouw aanbod plaatsen op vergelijkingssites en het kan gebruikt worden op affiliate sites, waarbij adverteerders website eigenaren de mogelijkheid geven hun product of dienst te promoten in ruil voor een commissie per afgesloten lead of sale. De feed kan tevens gebruikt worden in tools waar deze dient als input om automatisch campagnes aan te maken. Adwords heeft een aantal toepassingen waarbij een feed vereist is, zoals Google Shopping. En je bent ook vast weleens ‘achtervolgd’ door producten, die je eerder in een webshop bekeken hebt. Hoe weet de adverteerder welke afbeeldingen, titels en prijzen getoond moeten worden? Juist, ook deze informatie komt uit een product feed.

Onze specialisten helpen je precies daar waar je onze hulp nodig hebt. Dit kan zijn met het opzetten van feeds, zorgen dat ze dagelijks geüpdatet worden en/of het continu optimaliseren van de feeds en campagnes ten behoeve van een goede omzet of ROAS (Return On Advertisement Spend). Ook denken we bij U​ graag mee over ideeën voor aanvullingen op de feed marketing van jouw bedrijf.

Wij verzorgen voor jou de aanmelding en configuratie bij onderstaande platforms en vergelijkingssites:
• Google Shopping
• Beslist.nl
• Bol.com
• Amazon
• Ebay
• Marktplaats Admarkt
• Shopping platformen (o.a. Fashionchick)
• Verschillende affiliate netwerken (o.a. Zanox, Daisycon)
• Andere vergelijkingssites (o.a. Kieskeurig, Tweakers, Prijsvergelijk.nl)

Bij U​ beschik je over een vaste accountmanager. Deze persoonlijke accountmanager zorgt ervoor dat de kennis over jouw onderneming optimaal is. Zo kunnen we alle online kansen voor jouw organisatie maximaal benutten.

Ons team van specialisten werkt vervolgens samen om de afgesproken doelstellingen te bereiken. Wij gaan tot het uiterste om jouw klant te begrijpen. Maandelijks maken we inzichtelijk hoe we onze tijd besteden om deze resultaten te bereiken. We hechten veel belang aan transparantie. Bij U​ werken we graag met duidelijk vooraf gestelde doelstellingen en evalueren we op basis van heldere resultaten.

Door open en transparant te werk te gaan hopen we samen tot mooie resultaten te komen! Door middel van onze handige rapportage-tool kun je in één oogopslag zowel de doelstellingen als resultaten zien.

Bij U​ geloven we erin dat we klanten het beste kunnen helpen door met ze in gesprek te raken. Een effectieve samenwerking kan alleen tot stand komen door middel van open communicatie. Ons team van specialisten stelt je de juiste vragen om te kijken waar U​ van meerwaarde kan zijn voor jouw bedrijf.

Voor een oriënterend gesprek komen we dan ook graag langs op locatie om te bespreken wat we met U​ voor jouw kunnen betekenen (dit kan vanzelfsprekend ook bij ons op kantoor).

Samen kijken we of er interesse is voor een verdere samenwerking. Heb je interesse in zo’n gesprek, of wellicht eerst nog wat vragen? Vul ons contactformulier in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Neem contact op voor een gratis offerte

Expertise
Bezig met versturen

Praat met een specialist!

Leg je vraag of idee aan ons voor.

MAAK KENNIS