Inbound marketing strategie

Inspelen op vragen die leven bij jouw doelgroep

Inbound marketing is één van de beste en meest kosteneffectieve manieren om potentiële klanten te laten converteren. Een Inbound marketing strategie zorgt ervoor dat potentiële klanten je kunnen vinden op het moment dat zij jou nodig hebben. Middels het creëren en delen van content, afgestemd op de behoeften van jouw doelgroep, wordt de klant een ambassadeur van jouw merk of product.

Veelgestelde vragen

Weten hoe het precies werkt? Kijk hieronder voor het antwoord op jouw vraag. Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Jouw potentiële klanten zoeken online naar antwoorden op hun vragen, onderzoeken de branche, checken de verschillende concurrenten en besluiten of zij jouw product of dienst echt nodig hebben. Inbound marketing probeert op relevante momenten in te spelen op de behoeften van jouw doelgroep.

Inbound marketing is gericht op het creëren van kwalitatief hoogwaardige content, die mensen naar jouw website en producten trekt. Welke vragen leven bij jouw doelgroep? Het is belangrijk om hier online zo goed mogelijk antwoord op te geven. De content die je publiceert moet in lijn zijn met de interesses van jouw klanten. Mensen komen zo op natuurlijke wijze bij jou terecht.

Je bereikt potentiële klanten op de plek waar ze zich online op natuurlijke wijze begeven. Je maakt gebruik van een pull strategie in plaats van een push strategie. Klanten hebben het gevoel zelf voor jou te kiezen en dit vergroot de kans op conversie. Als je het goed aanpakt creëer je op deze wijze zelfs ambassadeurs voor jouw merk.

Inbound marketing is een effectieve manier om potentiële klanten te converteren. Het gaat om het creëren en delen van content, speciaal ontworpen om jouw ideale klant aan te trekken. De juiste strategie zorgt ervoor dat potentiële klanten je kunnen vinden op het moment dat zij jou nodig hebben. Door relevante content te creëren en te publiceren, spreek je jouw doelgroep aan via de meest effectieve kanalen op het meest ideale moment. Dit zal leiden tot conversie door je eigen klanten.

Ook kan het extra promotie opleveren dankzij deze klanten. Middels het delen van content, afgestemd op de behoeften van jouw doelgroep, wordt de klant een ambassadeur van jouw merk of product. Met de juiste strategie creëer je gedreven ambassadeurs voor jouw merk.

Inbound marketing gaat niet vanzelf. Het vraagt om het gebruik van meerdere online marketing technieken. Het begint met een analyse waarin er bepaalt wordt welke vragen er leven onder de doelgroep.

Op basis daarvan wordt content gecreëerd en gedistribueerd. Samen creëren en verspreiden we doelgerichte content, die inspeelt op de vragen en behoeften van jouw (potentiële) klanten. De database met informatie over je klanten wordt steeds uitgebreider. Daardoor kan content steeds beter geoptimaliseerd worden op de specifieke behoeften van jouw doelgroep.

Uiteindelijk wordt er geprobeerd om met effectieve marketing tools deze leads om te zetten naar klanten. Door de natuurlijke relatie met jouw klant vervolgens in stand te houden is er bovendien een grotere kans dat deze klanten jouw producten zelf ook actief gaan promoten.

Je wilt verkeer naar je website, maar wel het juiste verkeer. Hoe bereik je het juiste publiek? Om onze content te kunnen afstemmen op jouw doelgroep, is het van belang om een gedetailleerd profiel op te stellen van persona’s.

Persona’s zijn niet-bestaande karakters die symbool staan voor jouw doelgroep. Stel jezelf de vraag: Wie is hij? Waar is hij in geïnteresseerd? Hoe is zijn situatie? Welke uitdagingen heeft hij? Waar maakt hij zich zorgen over? Welke informatie vindt hij interessant? Waar bevindt hij zich online? Door het maken van persona’s komt er een duidelijker beeld van jouw doelgroep. Zo kom je erachter met welke middelen je hem of haar het beste kan bereiken. Dit kan bijvoorbeeld via SEO, social media en door te bloggen. De pagina’s van jouw website zijn hierbij jouw digitale etalage.

Voor advies over en invulling van deze online marketing technieken zijn de specialisten van U​ je graag van dienst.

Wanneer je eenmaal nieuwe bezoekers naar je website hebt is de volgende stap om deze te converteren naar leads. Dit doe je door de contactgegevens, of in ieder geval hun e-mailadressen, te verzamelen.

Contactgegevens zijn zeer waardevol als het gaat om online marketing. Om bezoekers te overtuigen deze waardevolle gegevens te delen is het belangrijk om ze daarvoor iets aan te bieden. Deze ‘betaling’ neemt de vorm aan van content, zoals tips, een ebook of een whitepaper. Informatie die waardevol en interessant is voor jouw doelgroep. Deze leads worden het makkelijkst geconverteerd met bijvoorbeeld effectieve landingspagina’s, aantrekkelijke call-to-actions en duidelijke formulieren.

Voor advies over en invulling van deze online marketing technieken zijn de specialisten van U​ je graag van dienst.

Er zijn verschillende marketingtools die worden gebruikt om ervoor te zorgen dat je de juiste leads op het juiste moment omzet in klanten. Met behulp van een CRM (Customer Relationship Management) systeem, e-mail en de automatisering van marketing kunnen leads getransformeerd worden in klanten.

Voor advies over en invulling van deze online marketing technieken zijn de specialisten van U​ je graag van dienst.

Dat iemand je al geld heeft opgeleverd, betekent niet dat je ze dan maar moet vergeten. Blijf de interactie opzoeken, inspireer en (hopelijk) transformeer je ze tot tevreden promotors, ambassadeurs van jouw bedrijf en de producten die ze liefhebben. Dit kan met behulp van surveys, gepersonaliseerde e-mails, relevante content en door online de dialoog met de klant aan te gaan.

Voor advies over en invulling van deze online marketing technieken zijn de specialisten van U​ je graag van dienst.

Bij U​ beschik je over een vaste accountmanager. Deze persoonlijke accountmanager zorgt ervoor dat de kennis over jouw onderneming optimaal is. Zo kunnen we alle online kansen voor jouw organisatie maximaal benutten.

Ons team van specialisten werkt vervolgens samen om de afgesproken doelstellingen te bereiken. Wij gaan tot het uiterste om jouw klant te begrijpen. Maandelijks maken we inzichtelijk hoe we onze tijd besteden om deze resultaten te bereiken. We hechten veel belang aan transparantie. Bij U​ werken we graag met duidelijk vooraf gestelde doelstellingen en evalueren we op basis van heldere resultaten.

Door open en transparant te werk te gaan hopen we samen tot mooie resultaten te komen! Door middel van onze handige rapportage-tool kun je in één oogopslag zowel de doelstellingen als resultaten zien.

Bij U​ geloven we erin dat we klanten het beste kunnen helpen door met ze in gesprek te raken. Een effectieve samenwerking kan alleen tot stand komen door middel van open communicatie. Ons team van specialisten stelt je de juiste vragen om te kijken waar U​ van meerwaarde kan zijn voor jouw bedrijf.

Voor een oriënterend gesprek komen we dan ook graag langs op locatie om te bespreken wat we met U​ voor jouw kunnen betekenen (dit kan vanzelfsprekend ook bij ons op kantoor).

Samen kijken we of er interesse is voor een verdere samenwerking. Heb je interesse in zo’n gesprek, of wellicht eerst nog wat vragen? Vul ons contactformulier in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Neem contact op voor een gratis offerte

Expertise
Bezig met versturen

Praat met een specialist!

Leg je vraag of idee aan ons voor.

MAAK KENNIS