Leadgeneratie

Kom in contact met potentiële klanten

Leadgeneratie is het proces van het aantrekken van potentiële klanten. Je probeert het publiek te interesseren en aandacht te vragen voor jouw merk. Zo kun je in contact komen met potentiële klanten. met als doel deze uiteindelijk te stimuleren om een aankoop te doen.

Veelgestelde vragen

Weten hoe het precies werkt? Kijk hieronder voor het antwoord op jouw vraag. Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Een lead is een persoon die heeft aangegeven interesse te hebben in jouw producten of diensten, bijvoorbeeld via een advies tool, het aanvragen van een offerte of het inschrijven voor een nieuwsbrief. Je hebt vervolgens interactie met de klant met als uiteindelijke doel jouw product of dienst te verkopen.

Leadgeneratie is het proces van het aantrekken en converteren van potentiële klanten naar leads. Je probeert het publiek te interesseren en aandacht te vragen voor jouw merk. Doordat de communicatie gepersonaliseerd wordt en er ingespeeld wordt op de bestaande behoeften van deze potentiële klant, bouw je een vertrouwensband op met deze personen. Als deze potentiële klanten eenmaal verworven zijn, dan kunnen het converterende klanten worden.

Met online leadgeneratie zorg je voor het opbouwen van een natuurlijke relatie met de klant. Het draait allemaal om relevant contact met de doelgroep. Hierbij wordt gebruikgemaakt van technologische netwerken. Dit kan via bijvoorbeeld adverteren, e-mail marketing en/of zoekmachineoptimalisatie, wat kan leiden tot zowel directe als indirecte verkoop.

Voor het opbouwen van zo’n natuurlijke relatie met de klant zijn er verschillende strategieën. Een eerste stap kan zijn dat de klant iets van waarde aangeboden krijgt, zoals bijvoorbeeld gratis content, wat leidt tot meer bekendheid en interesse in het product of merk. Met elk relevant contactmoment, zal het vertrouwen van de klant in het bedrijf toenemen. Wanneer je vervolgens op een relevant moment de klant een direct aanbod doet, is er een vergrote kans dat deze ingaat op het aanbod.

Potentiële klanten kiezen er bij leadgeneratie zelf voor om een relatie met jouw bedrijf aan te gaan in plaats van andersom. Dit maakt de stap naar een aankoop makkelijker, maar vooral ook natuurlijker. Met behulp van leadgeneratie genereer je een gedetailleerde lijst van geïnteresseerde potentiële klanten. Het zorgt voor relevant contact met potentiële klanten, die interesse hebben getoond voor jouw merk of bedrijf. Daarnaast creëer je stapsgewijs een database aan waardevolle informatie over jouw doelgroep.

Vanzelfsprekend wordt niet elke lead een converterende klant. Daarom is het zaak om ruim voldoende leads te genereren. Voor bezoekers moet er iets van waarde zijn waarvoor hij in ruil graag zijn gegevens deelt. Bij U​ kunnen we je helpen met het gebruiken van diverse promotionele kanalen. Denk hierbij aan social media, e-mail, blogs, goede landingspagina’s, duidelijke formulieren en het schrijven van een effectieve call-to-action. Deze elementen werken het beste wanneer deze goed op elkaar zijn afgestemd.

De specialisten bij U​ hebben ruime ervaring in het vinden van de juiste doelgroep en deze vervolgens geïnteresseerd te laten raken in jouw bedrijf. Onze focus ligt hierbij op de relevantie voor de potentiële klant, zodat ze op een natuurlijke wijze geïnteresseerd raken in jouw bedrijf.

Wanneer je snel resultaat wilt bereiken kun je gauw in de verleiding komen om leads te kopen. Toch is dat in vrijwel alle gevallen geen verstandig besluit. De leads die je hebt gekocht kennen jou namelijk niet. Ze hebben zich voor iets anders ingeschreven en hebben dus nooit concreet aangegeven geïnteresseerd te zijn in jouw bedrijf. De berichten die je ze stuurt zijn dus ongewenst, oftewel spam.

Grote kans dat deze personen jouw berichten ook beoordelen als spam. Precies daar zit het gevaar! Niet alleen komen je e-mails niet meer in de inbox, maar ook de e-mail provider filtert jouw e-mails er in de toekomst uit. Worden jouw e-mails regelmatig als ongewenst aangemerkt, dan kun je belanden op een ‘blacklist’. Het is dan zeer moeilijk om hier nog vanaf te komen, wat blijvende reputatieschade betekent.

Bij U​ geloven we in een wereld zonder spam. Lees hier meer over in onze no spam policy.

De sleutel tot succes bij het genereren van leads is het creëren en publiceren van waardevolle content. Waar is de potentiële klant naar op zoek? Wat kun je voor de hem of haar betekenen? Hoe kun je zijn of haar aandacht trekken? Door een gewaardeerd adviseur voor jouw potentiële klanten te worden, raakt de klant overtuigd van de kwaliteit van jouw bedrijf.

Bij U​ beschik je over een vaste accountmanager. Deze persoonlijke accountmanager zorgt ervoor dat de kennis over jouw onderneming optimaal is. Zo kunnen we alle online kansen voor jouw organisatie maximaal benutten.

Ons team van specialisten werkt vervolgens samen om de afgesproken doelstellingen te bereiken. Wij gaan tot het uiterste om jouw klant te begrijpen. Maandelijks maken we inzichtelijk hoe we onze tijd besteden om deze resultaten te bereiken. We hechten veel belang aan transparantie. Bij U​ werken we graag met duidelijk vooraf gestelde doelstellingen en evalueren we op basis van heldere resultaten.

Door open en transparant te werk te gaan hopen we samen tot mooie resultaten te komen! Door middel van onze handige rapportage-tool kun je in één oogopslag zowel de doelstellingen als resultaten zien.

Bij U​ geloven we erin dat we klanten het beste kunnen helpen door met ze in gesprek te raken. Een effectieve samenwerking kan alleen tot stand komen door middel van open communicatie. Ons team van specialisten stelt je de juiste vragen om te kijken waar U​ van meerwaarde kan zijn voor jouw bedrijf.

Voor een oriënterend gesprek komen we dan ook graag langs op locatie om te bespreken wat we met U​ voor jouw kunnen betekenen (dit kan vanzelfsprekend ook bij ons op kantoor).

Samen kijken we of er interesse is voor een verdere samenwerking. Heb je interesse in zo’n gesprek, of wellicht eerst nog wat vragen? Vul ons contactformulier in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Neem contact op voor een gratis offerte

Expertise
Bezig met versturen

Praat met een specialist!

Leg je vraag of idee aan ons voor.

MAAK KENNIS