Marketing dashboards

Nieuwe inzichten middels het combineren van data

Een marketing dashboard is een platform dat al jouw belangrijke statistieken en doelstellingen verzameld en deze overzichtelijk weergeeft. Met één blik op jouw dashboard ben je volledig op de hoogte. Het is de ideale leidraad voor besluitvorming en zorgt voor een verbeterde communicatie en transparantie binnen jouw bedrijf.

Veelgestelde vragen

Weten hoe het precies werkt? Kijk hieronder voor het antwoord op jouw vraag. Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Genoeg data verzamelen is eenvoudig. Maar hoe maak je al die data inzichtelijk? Dat is precies wat een marketing dashboard voor je doet. Een marketing dashboard is een platform dat al jouw KPI’s en belangrijke statistieken verzameld en deze overzichtelijk weergeeft. De informatiestromen worden continu up-to-date gehouden. Deze realtime marketing dashboards zorgen ervoor dat je altijd op de hoogte bent van jouw online marketing resultaten en zo relevante informatie tot je beschikking hebt bij het maken van beslissingen.

Na een grondige analyse van jouw online marketing activiteiten worden er door onze specialisten een aantal KPI’s (Key Performance Indicators) vastgesteld. Het conversiepercentage van jouw website bijhouden? Of het bouncepercentage van een bepaalde webpagina? Wat is eigenlijk de gemiddelde bestelwaarde? De voor jou meest relevante KPI’s worden in één marketing dashboard weergegeven. Dit zorgt voor een bureau vrij van spreadsheets en een mailbox die niet vol staat van datarapporten. Met één blik op jouw up-to-date marketing dashboard ben je volledig op de hoogte.

Binnen een bedrijf moeten gebruikelijk meerdere personen op de hoogte worden gehouden van de status van verschillende online marketing activiteiten. Een marketing dashboard zorgt dat deze personen van alle online marketing activiteiten op de hoogte blijven door actuele status rapporten. Een dashboard geeft antwoord op het moment dat je dat nodig hebt. Dit zorgt voor een verbeterde communicatie, vertrouwen en transparantie binnen het bedrijf. Het biedt nieuwe inzichten wat leidt tot het benutten van nieuwe mogelijkheden en het in een vroeg stadium voorkomen van problemen. Een marketing dashboard is het ideale hulpmiddel voor het bekijken van de meest relevante informatie.

Google Analytics biedt je verschillende inzichten in het bezoekersgedrag van je website. Wanneer je echter ook op andere locaties data bezit, bijvoorbeeld de e-mail open-rates in het mailprogramma Copernica, de pagelikes op Facebook en in het CRM-systeem of de leads en verkopen in Magento, zou je dit graag allemaal willen samenvoegen.

Met behulp van de uitgebreide dashboardtool Klipfolio is het mogelijk data samen te voegen en om te zetten in heldere tabellen en grafieken waarbij je telkens een uitleg krijgt hoe je deze cijfers moet interpreteren en wat vervolgens een logische stap zou zijn om je online marketing te verbeteren.

In de dashboardtool Klipfolio kunnen allerlei verschillende databestanden geïmporteerd worden, zoals csv-, xml- en txt-bestanden. Daarnaast kun je data uploaden vanuit onder andere Facebook, Twitter, Google Analytics en Dropbox.

Vervolgens kies je welke data je met elkaar wilt koppelen en hoe je dit wilt visualiseren, zodat je een overzichtelijk dashboard krijgt. Daarnaast kun je in dit dashboard tekstblokken met interpretatie en advies toevoegen. Hierdoor is je dashboard niet alleen veel uitgebreider dan in Google Analytics, maar ook direct bruikbaar voor verbeteringen. Uitermate geschikt wanneer je bijvoorbeeld de bezoekerstrechter wilt optimaliseren.

Bij U​ beschik je over een vaste accountmanager. Deze persoonlijke accountmanager zorgt ervoor dat de kennis over jouw onderneming optimaal is. Zo kunnen we alle online kansen voor jouw organisatie maximaal benutten. Ons team van specialisten werkt vervolgens samen om de afgesproken doelstellingen te bereiken. Wij gaan tot het uiterste om jouw klant te begrijpen.

Maandelijks maken we inzichtelijk hoe we onze tijd besteden om deze resultaten te bereiken. We hechten veel belang aan transparantie. Bij U​ werken we graag met duidelijk vooraf gestelde doelstellingen en evalueren we op basis van heldere resultaten.

Door open en transparant te werk te gaan hopen we samen tot mooie resultaten te komen! Door middel van onze handige rapportage-tool kun je in één oogopslag zowel de doelstellingen als resultaten zien.

Bij U​ geloven we erin dat we klanten het beste kunnen helpen door met ze in gesprek te raken. Een effectieve samenwerking kan alleen tot stand komen door middel van open communicatie. Ons team van specialisten stelt je de juiste vragen om te kijken waar U​ van meerwaarde kan zijn voor jouw bedrijf.

Voor een oriënterend gesprek komen we dan ook graag langs op locatie om te bespreken wat we met U​ voor jouw kunnen betekenen (dit kan vanzelfsprekend ook bij ons op kantoor).

Samen kijken we of er interesse is voor een verdere samenwerking. Heb je interesse in zo’n gesprek, of wellicht eerst nog wat vragen? Vul ons contactformulier in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Neem contact op voor een gratis offerte

Expertise
Bezig met versturen

Praat met een specialist!

Leg je vraag of idee aan ons voor.

MAAK KENNIS