Zoekmachine adverteren

Adverteren op de meest relevante plek

SEA staat voor Search Engine Advertising. Het hoofddoel van SEA is het converteren van bezoekers naar klanten. Bij SEA draait het erom de bezoeker actie te laten ondernemen. Bijvoorbeeld zich inschrijven voor de nieuwsbrief, het bezoeken van jouw blog of jouw product of dienst kopen. Door bij de juiste zoektermen op het juiste moment aanwezig te zijn op de prominente posities, ben je optimaal vindbaar voor potentiële klanten.

Veelgestelde vragen

Weten hoe het precies werkt? Kijk hieronder voor het antwoord op jouw vraag. Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

SEA is het adverteren in een zoekmachine. De advertenties worden weergegeven op zoekmachinepagina’s wanneer specifieke keywords worden ingetypt. De bekendste SEA aanbieder is Google Adwords. Wanneer men op zoek is naar een product of dienst, kunnen er per pagina maximaal 7 advertenties verschijnen, die gerelateerd zijn aan de zoekopdracht. Wij zorgen ervoor dat jouw advertenties relevant en kwalitatief hoogwaardig zijn en zich daarmee onderscheiden van de concurrentie.

De combinatie van SEO en SEA noemt men ook wel zoekmachine marketing.

Het hoofddoel van SEA is het converteren van bezoekers naar klanten. Een gemiddelde internetgebruiker spendeert heel wat uren online. Onderzoek heeft uitgewezen dat 21% van deze tijd wordt gespendeerd op zoekmachinesites, waarmee dit na social media de populairste online activiteit is. Zoekmachine marketing is hierdoor erg effectief wanneer het op de juiste manier wordt ingezet.

Bij het traditionele adverteren draait het vooral gaat om het creëren van ‘awareness’. Bij SEA draait het daarentegen om de bezoeker actie te laten ondernemen. Dit kan variëren van het kopen van jouw product of dienst, tot het inschrijven voor de nieuwsbrief of het bezoeken van jouw blog. Kortom, acties die voor jou van waarde zijn.

Als AdWords Certified Partner voldoet onze kennis aan de hoogste standaard. Kennis die we continu onderhouden en bewijzen door het afleggen van vernieuwde Google examens. Bij specifieke vragen over jouw campagne kunnen wij dankzij onze korte lijnen tevens direct een medewerker van Google inschakelen. We maken gebruik van de nieuwste functionaliteiten en zetten alles in om jouw campagnes het hoogste rendement te laten behalen. Prijzen, hoeveelheden, levertijden, de informatie in jouw campagne moet 24/7 kloppen, ongeacht de omvang.

Stel: een internetgebruiker voert een online zoekopdracht uit via Google. Google laat vervolgens twee type zoekresultaten zien: organische resultaten en gesponsorde resultaten. De gesponsorde (betaalde) resultaten vind je bovenaan de zoekresultaten en, afhankelijk van het zoekvolume, ook onderaan de eerste pagina. Deze gesponsorde resultaten of advertenties worden gekenmerkt door een groen blokje met ‘adv.’. Alle advertenties zijn gelinkt aan speciale keywords en worden alleen zichtbaar wanneer deze keywords worden ingetypt in de zoekbalk. Wanneer de internetgebruiker op een advertentie klikt komt deze op een landingspagina. Dit kan bijvoorbeeld de homepage van de adverteerder zijn, maar ook een pagina speciaal gecreëerd voor deze gesponsorde advertentie.

De kwaliteit van de advertenties heeft prioriteit. Door de advertentie zo goed mogelijk aan te laten sluiten op jouw doelgroep, scoort deze hoog op relevantie. Google beloont deze advertenties met een hogere ranking.

Om potentiële klanten aan te trekken is het van belang om een goede, gerichte advertentietekst te schrijven. De advertentie moet kort maar krachtig zijn. Daarbij is het, net als bij SEO, van belang om de relevante keywords te gebruiken. Wij achterhalen de termen die jouw (potentiële) klanten gebruiken om jou en jouw producten of diensten te kunnen vinden. De keywords bepalen namelijk wanneer jouw advertentie wordt getoond.

Keywords bepalen wanneer jouw advertentie wordt getoond. Je wilt niet dat jouw advertentie wordt getoond als mensen naar iets anders op zoek zijn. Wanneer ze op jouw link klikken, kost dat jou namelijk geld. Daarnaast is de kans klein dat ze converteren, aangezien ze op zoek waren naar iets anders. Om de hoogste plek in de zoekresultaten te kunnen bereiken, moet je in staat zijn tot ‘focused targeting’. Hierbij kunnen we de advertentie laten weergeven in bijvoorbeeld een specifieke regio, op een specifieke tijd of dag of op specifieke apparaten zoals smartphones of tablets. Gaandeweg optimaliseren we de advertenties, zodat we de hoogste ‘conversion rate’ voor jou bereiken.

Expertises van de AdWords specialisten bij U​:
• Search marketing
• Display marketing
• Google Shopping
• Retargeting
• App campagnes
• Conversion tracking
• Video adverteren
• AdWords A/B testen

Het is belangrijk om te meten of jouw campagnes rendabel zijn. Een euro wordt makkelijk uitgegeven in AdWords, maar minder makkelijk terugverdiend. Er zijn verschillende conversies meetbaar. Denk hierbij aan inschrijvingen voor een nieuwsbrief, het bekijken van een bepaalde pagina, het downloaden van een PDF of het aanschaffen van een product of dienst. Wij zijn experts in het meten en bijhouden van data. Wij zorgen ervoor dat jouw campagnes rendabel worden, met groei als uitgangspunt.

Ja, dat is geen probleem. Geef in ons contactformulier aan dat je graag een scan wilt laten maken van jouw huidige AdWords account. Je ontvangt vrijblijvend per e-mail een rapportage van ons over de verbetermogelijkheden.

Een (potentiële) klant belandt op jouw pagina, via retargeting kun je deze bezoeker opnieuw bereiken. Door middel van retargeting krijgen eerdere bezoekers jouw advertentie te zien wanneer ze verschillende websites bezoeken of wanneer ze een relevante zoekopdracht in de Google zoekmachine invoeren. Remarketing is niet alleen geschikt voor webshops, ook pagina’s zoals een aanmeldformulier kunnen opnieuw onder de aandacht worden gebracht. En wist je dat je veel meer kunt halen uit jouw bestaande klantenbestand? Wij ontwikkelen specifieke strategieën voor klantretentie.

Wanneer je een e-commerce onderneming hebt, is Google Shopping een perfect AdWords product voor jouw online strategie. Met een Shopping campagne promoot je visueel jouw online winkelvoorraad in het zoeknetwerk. Wij zorgen ervoor dat de klikfrequentie en het conversiepercentage van jouw shopping advertenties aanzienlijk hoger worden dan bij een standaard zoekadvertentie op dezelfde zoekpagina.

Display marketing is belangrijk wanneer je wilt investeren in jouw merk, naam, product/dienst en (relevante) bezoekers naar jouw website wilt trekken. Je creëert hiermee namelijk merkbekendheid door de focus te leggen op jouw merknaam of product. Display marketing kan, naast branding, tevens gebruikt worden om een nieuw product of nieuwe dienst te introduceren of om tijdens een actieperiode extra nadruk te leggen op een aanbieding.

Het Display netwerk (AdSense) speelt, in combinatie met het Google zoeknetwerk, een belangrijke rol in jouw online marketing strategie. Hiermee vertoon je jouw boodschap in de vorm van bannering of tekst op verschillende aangesloten websites. Adverteren in het Display netwerk is een uitstekende aanvulling op een campagne in het zoeknetwerk. Wist je dat maar 20% van de mensen naar jouw product of dienst googelt? Wanneer wij een Display campagne opzetten, wordt de resterende 80% ook bereikt [Google Benchmarks and Insights]. Op deze manier bereik je mensen die niet actief op zoek zijn, wat resulteert in indirecte conversies.

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Een video zegt nog meer. Met een video breng je een gevoel over bij jouw doelgroep, je creëert een beleving. Hierdoor wordt de boodschap nog pakkender. Video adverteren heeft relatief lage klikprijzen en wordt een steeds groter en bekender AdWords product. Door het targetten van de juiste categorieën, kanalen en pagina’s op YouTube, promoten wij jouw video bij de juiste doelgroep.

Om zeker te weten welke communicatie het beste presteert bij de doelgroep, maken we gebruik van A/B testen. We zetten dezelfde advertenties met verschillende uitingen naast elkaar en testen welke het beste scoort. Onze specialisten optimaliseren deze advertenties voor desktop én voor mobiel. Bij U​ houden we de laatste trends altijd strak in de gaten, zodat we daar effectief op in kunnen spelen.

Een app ontwikkelen kan veel toegevoegde waarde hebben voor jouw marketing strategie. Het is belangrijk deze app bekend te maken onder jouw doelgroep. Via AdWords zijn er meerdere manieren waarop we jouw app kunnen promoten in het zoeknetwerk, Display Netwerk, de Play Store en op YouTube. Ook kunnen we interactie strategieën ontwikkelen om de doelgroep tijdens verschillende fases van de app te bereiken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een op maat gemaakte retargeting banner wanneer iemand een bepaald niveau in een app behaald heeft.

Bij U​ beschik je over een vaste accountmanager. Deze persoonlijke accountmanager zorgt ervoor dat de kennis over jouw onderneming optimaal is. Zo kunnen we alle online kansen voor jouw organisatie maximaal benutten.

Ons team van specialisten werkt vervolgens samen om de afgesproken doelstellingen te bereiken. Wij gaan tot het uiterste om jouw klant te begrijpen. Maandelijks maken we inzichtelijk hoe we onze tijd besteden om deze resultaten te bereiken. We hechten veel belang aan transparantie. Bij U​ werken we graag met duidelijk vooraf gestelde doelstellingen en evalueren we op basis van heldere resultaten.

Door open en transparant te werk te gaan hopen we samen tot mooie resultaten te komen! Door middel van onze handige rapportage-tool kun je in één oogopslag zowel de doelstellingen als de resultaten zien.

Bij U​ geloven we erin dat we klanten het beste kunnen helpen door met ze in gesprek te raken. Een effectieve samenwerking kan alleen tot stand komen door middel van open communicatie. Ons team van specialisten stelt je de juiste vragen om te kijken waar U​ van meerwaarde kan zijn voor jouw bedrijf.

Voor een oriënterend gesprek komen we dan ook graag langs op locatie om te bespreken wat we met U​ voor jouw kunnen betekenen (dit kan vanzelfsprekend ook bij ons op kantoor).

Samen kijken we of er interesse is voor een verdere samenwerking. Heb je interesse in zo’n gesprek, of wellicht eerst nog wat vragen? Vul ons contactformulier in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Neem contact op voor een gratis offerte

Expertise
Bezig met versturen

Praat met een specialist!

Leg je vraag of idee aan ons voor.

MAAK KENNIS