Zoekmachine optimalisatie

Makkelijk gevonden worden op Google

SEO staat voor Search Engine Optimization. Het betekent ervoor zorgen dat jouw website zichtbaar is op de eerste pagina van de organische zoekresultaten in een zoekmachine. Google is in Nederland veruit de grootste zoekmachine. Het doel is om jouw website zo hoog mogelijk te krijgen in deze eerste pagina met zoekresultaten van Google. Je wilt zo hoog mogelijk op de eerste pagina met zoekresultaten staan. Hoe hoger jouw website staat, hoe groter de kans dat potentiële klanten erop klikken.

Veelgestelde vragen

Weten hoe het precies werkt? Kijk hieronder voor het antwoord op jouw vraag. Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen.

Zoekt iemand op Google en is jouw website relevant voor waar hij of zij naar zoekt, dan wil je natuurlijk dat jouw website gevonden wordt. Door middel van het optimaliseren van de website, vergroot je deze online vindbaarheid. Dit levert meer verkopen of leads op. Het is een handige mogelijkheid om nieuwe klanten aan te trekken. Elke plaats die je naar boven opschuift in de organische zoekresultaten levert je uiteindelijk meer zoekverkeer op. Maar het belangrijkste voordeel van SEO is dat goede rankings leiden tot een hogere autoriteit. Potentiële klanten zien de websites die hoger scoren in de organische zoekresultaten als de websites met de meeste autoriteit. Door als autoriteit te boek te staan, behoud je de bestaande klanten, met als grote voordeel dat het behouden van klanten nu eenmaal minder kost dan het aantrekken van nieuwe klanten.

De meeste websites worden gevonden doordat mensen iets intypen in een zoekmachine zoals Google. Dit heet ‘organic search’ en deze zoekwoorden noemen we ‘keywords’. De gevonden zoekresultaten sluiten aan bij deze keywords. Zoekmachines hebben allemaal een eigen ‘ranking’ algoritme, welke bepaalt wat de meest relevante websites zijn. Deze algoritmes zijn niet openbaar, maar de ervaring leert ons dat er genoeg technieken zijn die we kunnen toepassen. Het sleutelwoord hier is relevantie. Relevantie is dan ook precies waar we in onze SEO strategie op focussen.

Naast verbeteringen zoals relevante 'Page Titles' en relevante interne links speelt content marketing een grote rol. Door het schrijven en verspreiden van relevante content wordt jouw website makkelijker gevonden door potentiële klanten. De belangrijkste factor in SEO is het verkrijgen van externe links (een link die vanuit een andere website naar jouw website leidt). Door onder andere het schrijven van relevante content worden er ook meer externe links gegenereerd. Externe links van populaire websites met een goede kwaliteit en de juiste relevantie (content die aansluit op jouw website) zorgen voor het bewijs van de autoriteit van jouw website.

Ons team van specialisten heeft ruime ervaring met SEO. Onze eerste stap is het uitvinden van de intentie van jouw doelgroep. Waar zoeken ze naar? Naast onze eigen kennis en ervaring, hebben we toegang tot databases waar we informatie over doelgroepen en hun zoektermen kunnen achterhalen. Vervolgens gebruiken we de relevante termen waar veel potentiële klanten op zoeken. Wanneer een zoekterm vaak wordt gebruikt is de kans groter dat deze verkeer genereert naar jouw website. Door te blijven focussen op relevantie, hebben we bij U​ een strategie die werkt op zowel de korte als de lange termijn.

Wanneer we zoektermen selecteren die jouw doelgroep gebruikt, is het ook van belang om te controleren hoe sterk de sites zijn die in Google hoog ‘ranken’ op deze zoektermen. Als dit gerenommeerde bedrijven zijn met kwalitatief hoogwaardige content kan het een flinke uitdaging zijn om de plaats in de zoekresultaten erboven te bereiken. Aan de hand van de woorden en zinnen waar je op gevonden wil worden bouwen we pagina’s met kwalitatief hoogwaardige content waarin we deze termen gebruiken. De belangrijkste delen van de pagina bevatten de juiste content met de zoektermen waar je op gevonden wilt worden. Zo ziet Google jouw pagina als relevant. Er spelen natuurlijk nog veel meer factoren mee waardoor Google je pagina als relevant kan zien, zoals hoe oud je website is, hoeveel pagina’s deze heeft, of deze voor de gebruikers relevante content bevat, of je je content regelmatig update en de interne links.

Zoekmachines zoals Google maken steeds meer resultaten van zoekopdrachten relevant voor de plek waar men zich bevindt of waar men zoekt. In de meeste gevallen herkent Google de regio waar de eventuele klant zich bevindt. Soms geeft de persoon zelf een locatie mee bij het ingeven van een zoekopdracht.

Om hogere posities in de zoekmachines te behalen speelt lokale zoekmachine optimalisatie (Local SEO) een steeds grotere rol. Google geeft aan dat 97% van consumenten online naar bedrijven in de regio zoekt. Er valt dus veel voordeel te behalen wanneer jouw bedrijf lokaal goed vindbaar is.

Wij maken hiervoor gebruik van Google Places, ook wel Google Mijn Bedrijf, en Google Maps. Door het laten aanmelden van een Google Places en Maps account kunnen (potentiële) klanten in jouw omgeving jou gemakkelijk vinden. Bovendien wordt jouw naamsbekendheid in de regio zo vergroot.

Bij U​ beschik je over een vaste accountmanager. Deze persoonlijke accountmanager zorgt ervoor dat de kennis over jouw onderneming optimaal is. Zo kunnen we alle online kansen voor jouw organisatie maximaal benutten.

Ons team van specialisten werkt vervolgens samen om de afgesproken doelstellingen te bereiken. Wij gaan tot het uiterste om jouw klant te begrijpen. Maandelijks maken we inzichtelijk hoe we onze tijd besteden om deze resultaten te bereiken. We hechten veel belang aan transparantie. Bij U​ werken we graag met duidelijk vooraf gestelde doelstellingen en evalueren we op basis van heldere resultaten.

Door open en transparant te werk te gaan hopen we samen tot mooie resultaten te komen! Door middel van onze handige rapportage-tool kun je in één oogopslag zowel de doelstellingen als resultaten zien.

Bij U​ geloven we erin dat we klanten het beste kunnen helpen door met ze in gesprek te raken. Een effectieve samenwerking kan alleen tot stand komen door middel van open communicatie. Ons team van specialisten stelt je de juiste vragen om te kijken waar U​ van meerwaarde kan zijn voor jouw bedrijf.

Voor een oriënterend gesprek komen we dan ook graag langs op locatie om te bespreken wat we met U​ voor jouw kunnen betekenen (dit kan vanzelfsprekend ook bij ons op kantoor).

Samen kijken we of er interesse is voor een verdere samenwerking. Heb je interesse in zo’n gesprek, of wellicht eerst nog wat vragen? Vul ons contactformulier in en dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op!

Neem contact op voor een gratis offerte

Expertise
Bezig met versturen

Praat met een specialist!

Leg je vraag of idee aan ons voor.

MAAK KENNIS