Prijsextensies in mobiele Google tekstadvertenties

Het belang van mobiel adverteren wordt dit jaar groter dan ooit. Google helpt ons om hier op in te spelen. Zo zijn er sinds november 2016 ook in Nederland prijsextensies voor Google Adwords beschikbaar. Hiermee geef je Googlegebruikers op mobiel meer informatie over jouw product of dienst. De prijsextensies laten namelijk direct zien wat jouw service of dienst kost.

Hoe zien prijsextensies eruit?

Prijsextensies in mobiele Google tekstadvertenties

Wat zijn de voordelen van prijsextensies?

– Prijsextensies tonen welke producten of diensten je aanbiedt tegen welke prijs
– Het is een eyecatcher (hogere CTR! (Click Through Rate))
– Het neemt ruimte in waardoor de advertentie van jouw concurrent naar beneden schuift
– Google kent hogere kwaliteitsscores toe aan advertenties waarvoor extensies ingesteld staan. Een hogere kwaliteitsscore heeft een positief effect op de CPC (Clicks per Cost) en positie.

Hoe stellen wij prijsextensies voor jou in?

In Google AdWords opent zich via Advertentie-extensies > Prijsextensies > + Nieuwe prijsextensie onderstaand venster. Hier hebben we de mogelijkheid om de juiste informatie op te geven.

Prijsextensies in mobiele Google tekstadvertenties

In bovenstaand voorbeeld staat Type op Services. Er zijn echter diverse mogelijkheden:

Prijsextensies in mobiele Google tekstadvertenties

Ook de prijsbepaler kan aangepast worden. Deze kan op een vast tarief gezet worden (geen prijsbepaler), maar ook op vanaf of tot.

LET OP! Je kunt minimaal 3 prijsextensies en maximaal 8 toevoegen. Doordat prijsextensies veel ruimte innemen komen ze alleen in aanmerking om vertoond te worden wanneer je op positie 1 staat. Daarnaast zijn ze op dit moment alleen beschikbaar voor advertenties op mobiele apparaten.


Zijn jouw campagnes geschikt voor prijsextensies? Dan nemen we binnenkort contact met je op!

Door Bram Hendriks | Online Marketeer

Praat met een specialist!

Leg je vraag of idee aan ons voor.

MAAK KENNIS