E-commerce online marketing

De online marketingmix voor E-commerce bedrijven en webshops heeft als doel om meer omzet binnen de webshop te realiseren en meer waarde te behalen uit de bestaande klantgroep. ​U doet dit door een optimale mix van expertises in te zetten voor onze E-commerce klanten.

Een goed online marketingbureau probeert zo transparant mogelijk te werken. ​U stelt maandelijks een urenverantwoording beschikbaar om inzichtelijk te maken hoe we de beschikbare tijd zo goed mogelijk inzetten voor onze klanten.

Klantretentie

Retentie is letterlijk vertaald ‘vasthouden’. Klantretentie in de wereld van e-commerce kun je vertalen met ‘het vasthouden van jouw klant en het verhogen van de klantwaarde’. Een optimale klantretentie is één van de belangrijkste factoren voor de winstgevendheid van een webshop. Kleine veranderingen hebben al grote invloed op de winst. Wij merken in onze dagelijkse praktijk dat klantretentie niet altijd de aandacht krijgt die het verdient. Terwijl het één van de belangrijkste factoren voor de winstgevendheid van een webshop is. Meer weten over Klantretentie & E-commerce? Ga in gesprek met een specialist


Return on Advertising

Tweede belangrijke component in de wijze waarop we bij ​U​ werken aan de winstgevendheid van jouw e-commerce platform is Return on Advertising (ROA). Daarmee maken we inzichtelijk hoeveel iedere geïnvesteerde marketing euro wordt terugverdiend. In de regel ligt dit ergens tussen de 600% en 1200% in de campagnes die wij ontwikkelen. Met andere woorden, voor iedere euro die je investeert in marketing wordt 12 euro extra aan omzet gerealiseerd. Voor iedere campagne die we ontwikkelen meten we ROA en daarmee maken we de toegevoegde waarde van die campagne zichtbaar. Meer weten over Return on Advertising? Ga in gesprek met een specialist

Verdeling E-commerce expertises

Contents

  • 15% SEO
  • 30% SEA
  • 10% E-mail
  • 30% Feed marketing
  • 5% Social Media
  • 10% Conversieoptimalisatie

Expertises

SEO

SEO staat voor Search Engine Optimization. Het betekent ervoor zorgen dat jouw website zichtbaar is op de eerste pagina van de organische zoekresultaten in een zoekmachine...

SEA

SEA staat voor Search Engine Advertising. Het hoofddoel van SEA is het converteren van bezoekers naar klanten. Bij SEA draait het erom de bezoeker actie te laten ondernemen...

E-mail

E-mail marketing is de manier om duizenden (potentiële) klanten direct te bereiken tegen relatief lage kosten. Je kunt de relaties met klanten aanhalen, klantloyaliteit aanmoedigen en klantretentie verhogen...

Feed marketing

Feedmarketing is kortgezegd online adverteren gebaseerd op feeds. Het is de online versie van een productcatalogus. De platformen en vergelijkingssites, die gebruikmaken van feed marketing trekken enorm...

Social media

Door met behulp van social media de interactie met zowel potentiële als bestaande klanten te vergroten, kun je de relatie met klanten verbeteren. Social media marketing is de marketing techniek waarbij deze sociale media...

Conversieoptimalisatie

Conversie optimalisatie zorgt voor het optimaliseren van het rendement van jouw website. Het zorgt ervoor dat er meer websitebezoekers omgezet worden naar waardevolle converterende klanten. Kortom, conversie...

Investering online marketing mix E-commerce

Feature Basis 10 uur per maand
€950,- p/m
Professional 20 uur per maand
€1800,- p/mn
Marktleider 40 uur per maand
€3200,- p/m
Marktleider Pro In overleg
Strategie bepaling Jaarlijks Half jaarlijks Per kwartaal In overleg
SEO 1,5 uur 3 uur 6 uur In overleg
SEA 3 uur 6 uur 12 uur In overleg
E-mail 1 uur 2 uur 4 uur In overleg
Feed marketing 3 uur 6 uur 12 uur In overleg
Social media 0,5 uur 1 uur 2 uur In overleg
Conversieoptimalisatie 1 uur 2 uur 4 uur In overleg
Rapportage en overleg Maandelijks Maandelijks 2x per maand In overleg

Neem contact op voor een gratis offerte

Bezig met versturen

Praat met een specialist!

Leg je vraag of idee aan ons voor.

MAAK KENNIS